Més informació [ Selecci | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4080371408   Estratègies que afavoreixen la inclusió i el benestar emocional a l'aula
2023-2024   Cicle de conferències. Primària-Secundària
  
   2/11/2023 - 13/11/2023 (10 hores) de h a h
   El Mirador
   Pl. del Mirador, s/n (Castellar del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
  
  
  
Inscripció   08/09/2023 - 24/09/2023
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   El cicle de conferències "Estratègies que afavoreixen la inclusió i el benestar emocional a l'aula" té com a objectiu principal oferir una perspectiva holística i pràctica sobre l'aplicació d'estratègies pedagògiques que promoguin la inclusió educativa i el benestar emocional dels alumnes. Aquest esdeveniment reuneix experts reconeguts en l'àmbit de l'educació per compartir coneixements, experiències i eines que permetran als participants millorar la seva pràctica docent i fer front als reptes actuals de l'aula.
  
Objectius   - Comprendre el concepte de codocència i les seves diferents modalitats, i identificar els beneficis de la col·laboració docent i com aquesta pot enfortir l'experiència d'aprenentatge per als alumnes.
- Analitzar les pràctiques organitzatives i metodològiques per a la implementació exitosa de la codocència.
- Conèixer les principals manifestacions del malestar emocional a l'adolescència actual.
- Saber aplicar les estratègies i tècniques que faciliten el maneig del malestar emocional i de la conducta.
- Conèixer les estratègies que fomenten una actitud positiva de l'alumne/a dins l'escola i l'aula.
- Comprendre el paper essencial de l'educador en el benestar emocional dels alumnes, i identificar pràctiques i estratègies per a crear un entorn emocionalment saludable a l'aula.
- Explorar com incorporar l'educació emocional i la intel·ligència emocional en l'ensenyament diari.
  
Continguts   Ponència 1: "Codocència per a la inclusió" per Abraham Tusell
Descripció: La primera ponència del cicle de conferències es centrarà en la codocència com a estratègia pedagògica per afavorir la inclusió a l'aula. Aquesta presentació explorarà els diferents models de codocència, les seves aplicacions en l'àmbit organitzatiu i metodològic, i com són efectius per a garantir l'aprenentatge de tots els estudiants, inclosos aquells amb necessitats educatives especials. Es subratllarà l'importància de la col·laboració docent i la creació d'un ambient d'aprenentatge inclusiu i positiu.

Ponència 2: "El benestar emocional des de l'aula" per Glòria Iniesta.
Descripció: La segona ponència se centrarà en el rol clau de l'educador en la promoció del benestar emocional dels alumnes. Es destacarà la importància de desenvolupar competències emocionals i proporcionar un entorn que fomenti l'expressió i la comprensió de les emocions. Es proporcionaran eines pràctiques per a la prevenció de l'ansietat i l'estrès, que poden afectar el rendiment acadèmic i l'aprenentatge.

Ponència 3: "Eines per a la gestió de l'aula i el malestar emocional de l'alumnat" per Quim Puntí.
Descripció: En aquesta darrera ponència es coneixeran les principals manifestacions del malestar emocional a l'adolescència actual a partir dels mitjans de comunicació, les sèries i les xarxes socials, i com aplicar les estratègies i tècniques que faciliten el maneig d'aquestes. Maneig de l'alumne/a amb problemes emocionals i conductes internalitzants: Què fer, com fer-ho i què no fer. Maneig de l'alumne/a amb problemes de conducta externalitzants: Què fer, com fer-ho i què no fer. I es proposaran exercicis pràctics dels aspectes presentats.
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores de l'activitat formativa.
  
E-mail   crp-castellar@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   02/11/2023       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   dilluns   13/11/2023       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent