4080371408 |
Estratègies que afavoreixen la inclusió i el benestar emocional a l'aula |
2023-2024 |
Cicle de conferències. Primària-Secundària |
|
|
|
2/11/2023 - 13/11/2023 (10 hores) de h a h |
|
El Mirador |
|
Pl. del Mirador, s/n (Castellar del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
El cicle de conferències "Estratègies que afavoreixen la inclusió i el benestar emocional a l'aula" té com a objectiu principal oferir una perspectiva holística i pràctica sobre l'aplicació d'estratègies pedagògiques que promoguin la inclusió educativa i el benestar emocional dels alumnes. Aquest esdeveniment reuneix experts reconeguts en l'àmbit de l'educació per compartir coneixements, experiències i eines que permetran als participants millorar la seva pràctica docent i fer front als reptes actuals de l'aula.
|
| |
Objectius |
- Comprendre el concepte de codocència i les seves diferents modalitats, i identificar els beneficis de la col·laboració docent i com aquesta pot enfortir l'experiència d'aprenentatge per als alumnes.
- Analitzar les pràctiques organitzatives i metodològiques per a la implementació exitosa de la codocència.
- Conèixer les principals manifestacions del malestar emocional a l'adolescència actual.
- Saber aplicar les estratègies i tècniques que faciliten el maneig del malestar emocional i de la conducta.
- Conèixer les estratègies que fomenten una actitud positiva de l'alumne/a dins l'escola i l'aula.
- Comprendre el paper essencial de l'educador en el benestar emocional dels alumnes, i identificar pràctiques i estratègies per a crear un entorn emocionalment saludable a l'aula.
- Explorar com incorporar l'educació emocional i la intel·ligència emocional en l'ensenyament diari.
|
| |
Continguts |
Ponència 1: "Codocència per a la inclusió" per Abraham Tusell
Descripció: La primera ponència del cicle de conferències es centrarà en la codocència com a estratègia pedagògica per afavorir la inclusió a l'aula. Aquesta presentació explorarà els diferents models de codocència, les seves aplicacions en l'àmbit organitzatiu i metodològic, i com són efectius per a garantir l'aprenentatge de tots els estudiants, inclosos aquells amb necessitats educatives especials. Es subratllarà l'importància de la col·laboració docent i la creació d'un ambient d'aprenentatge inclusiu i positiu.
Ponència 2: "El benestar emocional des de l'aula" per Glòria Iniesta.
Descripció: La segona ponència se centrarà en el rol clau de l'educador en la promoció del benestar emocional dels alumnes. Es destacarà la importància de desenvolupar competències emocionals i proporcionar un entorn que fomenti l'expressió i la comprensió de les emocions. Es proporcionaran eines pràctiques per a la prevenció de l'ansietat i l'estrès, que poden afectar el rendiment acadèmic i l'aprenentatge.
Ponència 3: "Eines per a la gestió de l'aula i el malestar emocional de l'alumnat" per Quim Puntí.
Descripció: En aquesta darrera ponència es coneixeran les principals manifestacions del malestar emocional a l'adolescència actual a partir dels mitjans de comunicació, les sèries i les xarxes socials, i com aplicar les estratègies i tècniques que faciliten el maneig d'aquestes. Maneig de l'alumne/a amb problemes emocionals i conductes internalitzants: Què fer, com fer-ho i què no fer. Maneig de l'alumne/a amb problemes de conducta externalitzants: Què fer, com fer-ho i què no fer. I es proposaran exercicis pràctics dels aspectes presentats.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores de l'activitat formativa.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
02/11/2023 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
dilluns |
13/11/2023 |
|
|
|
| |